על אפיקים ובונקים..

כבר הרבה זמן, אולי כמה שנים, עברו מאז הבונק (ויקיפידיה באנגלית) האחרון שלי, ועדיין, כשאני פוגש מקרה כזה, אני רועד בפנים. בבת אחת כל האנרגיות נעלמות, ואיתם החשק, הכוח, הרצון להמשך לפדל. פשוט בא לך לעצור ולהיות מסכן. האשם העיקרי בבונק היא תזונה לקויה או כושר לא מספק בזמן מאמץ ארוך במיוחד, והרכיבה היום סיפקה הרבה הזדמנויות לאלה..

working

גיא שוב הוביל רכיבה מדהימה והוכיח שהוא מכיר כל שביל, כל כיוון וכל עלייה באיזור. ואני יודע היום שהVC הולך להיות קשה, קשה, קשה. רכבנו 80 ק"מ עם המון הפסקות, 30 ק"מ בלי הרבה עליות, והיה לא קל. הVC (עוד חודש) יהיה 100 ק"מ של עליות, קצב, ואילן שמסתכל עלי מעבר לכתף ומחכה, לא כי הוא ממהר, מה פתאום! בסבבה, רק אם אפשר קצת לפדל יותר חזק.

היו עליות (אמרתי כבר?), היה ירוק, היה רטוב..

pool

היה אוכל ושתיה אצל ארי הבנאי..

ari

בנוסף לזיכרון הבונק שלי, גם חוויתי שוב את אחד העקרונות החשובים ברכיבה בקבוצה: בצמתים עיקריים, מחכים. היי, זה אפילו חלק מאתיקה של רכיבה. זה פשוט כך. המזל שיחק לאילן ולי שנאבדנו, ופשוט החלטנו לרכוב, האמת, ל"שם". אחרי חצי שעה שהחום והעצבים של אילן רק טיפסו וטיפסו, ראינו קבוצה של רוכבים מטפסת בשטח, ואמרנו שנצטרף אליהם, ואם יהיה מזל אלה יהיו החברה שלנו. היה מזל.

ilan_lior

מה עוד למדתי ברכיבה הזו? על תל אביבים.

  1. תל אביבים הם מרכז העולם, ואם לא, לפחות מרכז ישראל, ואם לא – הם לפחות חושבים ככה.. זה באופי. רואים את זה בכל מקום. אופנה, מנהגים, סדרות טלויזיה. וכן, גם באופניים. אז ש הרבה סינגל ספידרים בתל אביב? זו כנראה תופעה מטורפת בכל הארץ.
  2. תל אביבים רגילים לחרא. בבית זה של כלבים, בטבע זה של פרות. לאייל לא מפריע ללכת בתוך זה.
  3. תן לתל אביבי לצאת לטבע, והוא יאבד. הרבה זמן המתנה כבר אמרתי?
  4. תל אביבים לא אוהבים פרות. אלו יצורים גדולים מדי, פשוט.

ואולי קצת פרטים יותר טכניים על האפיק החמוד הזה, ההכנה הרצינית הראשונה לVC:

Total Time (h:m:s)    5:41:39    4:22 pace
Moving Time (h:m:s)    4:47:22    3:41 pace
Distance (km)    77.98
Moving Speed (kph)    16.3 avg.    60.7 max.
Elevation Gain (m)    +1,560

Temperature (°C)    17.7°C avg.    19°C high
Wind Speed ( kph)    W   9.3 avg.    W   14.8 max

סה"כ זמן מכובד של 5:41:39, אבל זמן בתנועה של 4:47:22, שזה 84.1%, נמוך לכל הדיעות. מענין שמתוך זה עלינו 2:01:24 שעות (35.5%), ירדנו 1:23:03 (24.3%), ורכבנו במישור 1:22:55 (גם 24.3%). עצרנו במשך 54:17 (15%). ההפרש גדול מהרגיל.. אולי כי רכבתי בקצב אחיד, איטי, אבל אחיד. החלוקה נראית ככה:

time_dist

מבחינת מרחק, לעומת זאת: 23.90 ק"מ בעליה (30.6%), 28.10 ק"מ בירידה (הכי הרבה! 36%) ו25.98 ק"מ במישור (33.3%). ההפרש ביחס זמן\מרחק של העליות אומר שהן היו קשות. אני חייב לעבור ל17 מאחורה.

hights

אחת השאלות שעלו ברכיבה היא, האם (או מה) יהיה הCUT OFF בVC. המהירות הממוצעת שלנו היתה 13.7 קמ"ש, לאט, אבל בתנועה היא היתה 16.3 (מקסימום שלי 60.7 :)). במהירות כזו יקח לנו סדר גודל של 7-8 שעות לסיים את הVC, ואם הCUT OFF יהיה לפי העילית ולא לפי זמן, אנחנו בבעיה.

המפה:

https://web.archive.org/web/20080312084920if_/http://maps.google.com/maps?q=http:%2F%2Ftrail.motionbased.com%2Ftrail%2Fkml%2Fepisode.kml%3FepisodePkValues%3D5064918&ie=UTF8&t=h&ll=32.551162,35.055498&spn=0.149474,0.15041&output=embed&s=AARTsJpUlXDypORR1BYUG7AsxOxpz-u5Yg

View Larger Map

והקישור לרכיבה הזו לפרטים המלאים.

בקיצור – וזה באמת קיצור של 5 שעות ו40 דקות: היה מדהים. אני מותש, כואב, דואב, מחכה לרכיבה של מחר, ומחכה לעשות את זה עוד פעם פעמיים לפני הVC. גיא ועינב – אתם גדולים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *