מה בין איש ברזל ו24 שעות של שכרון חושים

שאלה מענינת שעלתה פעמיים בשבוע האחרון, אחרי סוף מרוץ ה24 שעות המעולה, היא מה ההבדל, לדעתי, בין איש הברזל (ironman) ותחרות כזו.

אז נתחיל עם קצת רקע. איש ברזל היא תחרות טריאתלון, שבה שוחים 3.8 ק"מ, רוכבים 180 ק"מ, ורצים מרתון (42 ק"מ). אני השלמתי איש ברזל ב2005, באילת, תחרות לא פשוטה עם טיפוס של 2200מ' ורוח פנים ב120 ק"מ של האופניים (המסלול לא היה מעגלי). סה"כ לקח לי קצת יותר מ14 שעות (מקום ראשון היה בערך ב12 שעות).

אני מפריד את ההבדל לכמה תחומים, משום שהתחרויות שונות כל כך. ניסיתי לסדר את ההבדלים לפי סדר החשיבות, לדעתי.

  • קושי נפשי: שונה לגמרי, בכל המובנים. 24 שעות הוא מאבק פנימי קשה הרבה יותר, משום שאין מטרה ספציפית חוץ מאשר לרכוב את ה24 שעות, ואילו בטריאתלון יש מטרה ברורה בהרבה: מרחק מאוד ספציפי שצריך לעבור. המאבק ב24 שעות במובן הזה קשה הרבה יותר, לפחות בשבילי, במיוחד בחצי הראשון של התחרות, שאפילו אי אפשר לספור אחורה, אלא רק לרכוב ולרכוב.
  • קושי פיזי: הטריאתלון קשה יותר, במיוחד איש הברזל באילת. קשור במידה מסוימת לקושי הנפשי למעלה – משום שבאיש ברזל שוחים, רוכבים, רצים – הכי מהר שאפשר, ואילו ב24 מוטיב הסבלנות משפיע הרבה יותר, ופחות משנה מי מגיע כמה דקות מהר יותר. אולי באיש ברזל פשוט ושטוח יותר יהיה קל יותר, אבל אין לי ספק שאיש ברזל אילת היה קשה יותר.
  • עייפות: אחרי האיש ברזל, למרות שהייתי יותר בכושר, לא יכולתי לזוז יומיים. יום אחרי ה24 שעות, לא ראיתי בעיה גדולה, והכאב החזק ביותר היה דווקא בדלקת בכתף..
  • אימון: האימון לאיש ברזל קשה הרבה יותר, מכיוון שהוא מפוצל וחייבים להתאמן גם בשחייה, גם בריצה, גם באופניים, הרבה זמן, לא להזניח אף צד וזה לא פשוט. הזמן שצריך לתת הוא מטורף, ויש הרבה OVER TIME שהולך (התארגנות לפני ואחרי כל אימון). כשמגיעים לקראת הסוף ל2-3 אימונים ביום, זה כבר פשוט מטורף ומאוד שוחק, במיוחד שעושים את הרוב לבד (קשה להתאמן יחד עם יש עבודה וסדר יום עמוס).
  • לבד: בשני המירוצים אפק הלבד חזק מאוד, בעיקר משום ששניהם היו מעוטי משתתפים (ב24 בערך 60 אנשים, באיש ברזל 35). בשניהם רוב הזמן ברכיבה הייתי לבד, ובשניהם מצאתי פה ושם חבורות. באיש ברזל הרבה הרבה יותר לבד כי אסור דרפטינג, וזה לא קל.
661

בסופו של דבר, שתי התחרויות קשות מאוד ומספקות מאוד. נראה לי שבגדול איש ברזל קצת קשה יותר, אבל גם ב24 לא נתתי את כולי ובטריאתלון דווקא כן. מענין אותי לדעת עכשיו איך אולטרא מרתון (מעל 60 ק"מ ריצה) ירגיש בהשוואה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *