29″ נגד 26″.. כמה מחשבות

כבר עברו כמה חודשים מאז שיש לי את הKona 29″, ומהתחלה קשה עד רכיבה שבועית בבן שמן עברו הרבה סינגלים. עקב הפצרות חוזרות ונשנות החלטתי להתיישב ולתת כמה מהמחשבות שלי על ההבדלים בין רכיבה על 29″ (הקונה) ו26″ (דין).

המתחרים

Kona Unit 29", ריגיד 29″, 2007 (יש הבדלים ב2008 ונראה שגם ב2009), פרטים מלאים בקישור.

דין קולונל 2007 או אולי 2006, הבסט שטיטניום רוכש.

כמה הבדלים

כהקדמה חשוב לי לציין שבכל זאת, יש כמה הבדלים בין שני הזוגות, חוץ מאשר גודל הגלגל. הקונה עשויים ברזל והם בכל זאת אופני כניסה פחות או יותר, הדין עשויים טיטניום, והם אופני קצה. לקונה ברקסים מכאניים ולדין הידראוליים. הדין על הילוך קשה (32×16) ולקונה פחות (32×20, שזה בערך 32×18). כמובן שהזויות שונות וכו' וכו'. אני אנסה להתמקד בהבדלים שנובעים בגדול מהיקף הגלגל, למרות שהחוויה ברכיבה היא מלאה יותר מזה.

לענין

הרכיבה על היקף שונה של גלגל שונה לגמרי, אני רוצה להתחיל בזה. בשבילי, זו רוב המסקנה. אמנם קניתי את האופניים גם כדי לרכוב מהר יותר עם הסינגל ספיד במסלולי מרתון שטוחים, אבל בנתיים התאהבתי ברכיבת הריגיד, אז אופציית המרתונים מוטלת בספק.. מה שנשאר היא חווית רכיבה שונה מ26″, שזה priceless.

איך שונה? הגלגלים הגדולים מהירים יותר במישור, קשים יותר למכת כוח אבל שומרים מומנטום בקלות, והם דורסים. מה המשמעות? עליות סלעיות טכניות קצת קשות יותר בגלל המחסור בבולם קדמי (תוכיח את הטענה הזו התרסקות שלי היום בבן שמן מחתיכת עץ בולטת.. בולם היה פשוט נתקע וממשיך), אבל ה29″ פשוט מטפסים על סלעים ואבנים כאילו הם לא שם.  יש כמה עליות שעם הדין אני נלחם אבל עם הקונה אני פשוט ממשיך קדימה. בירידות יש השפעה דומה – דרופים שקשה לרכוב עכשיו מרגישים כאילו הם לא שם.

אז מה, מושלם? לדעתי לא.. רחוק מזה. אם המסלול הופך לטכני במיוחד, בעיקר בירידות, ה29″ מאבד מהזריזות שאני כל כך אוהב. לא רק סינגלים צמודים וקטנים, אלא גם מסלולים מסולעים שכיף לחתוך במהירות.. והדרופים – פשוט קשה יותר למשוך את הגלגל הגדול (גם בשביל ווילי דרופים וגם בשביל לעלות סלעים גדולים).

אם אני צריך לסכם את ההבדל, ה26″ עדינות, זריזות, מהירות, וה29″ ישירות, חזקות, דורסות.

אז מה? לקנות או לא?

בתור זוג נוסף ל26″? הייתי אומר כן. אם אתם כמוני, מחפשים חווית רכיבה שונה, אני מאוד ממליץ על סט אפ דומה לשלי – שונה ככל האפשר (כולל ריגיד!) מהאופניים הקיימים שלכם.

בתור זוג יחידי? אם אתם רוכבי אפיק – כן.. ללא ספק. האופניים מהירים יותר ושומרים על מומנטום שזה יתרון רציני במישור או בירידה. אם אתם רוכבים טכניים, אוהבים קפיצות, דרופונים ורכיבות זריזות בסינגלים – ה29″ לא יעצור אתכם, אבל ב26″.. זה כל כך הרבה יותר מתוק..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *