שבוע לפני המרתון – אימון פסיכולוגי..

אני מדבר הרבה על אימונים פסיכולוגיים ועם המשמעות שלהם – על הסיבות שכדאי להלחם כשקשה (מעבר לכושר הפיזי), לצאת לרוץ כשקר שם בחוץ, כשעייפים.. אבל אין כמו המלחמה המנטלית בשבוע האחרון לפני התחרות.

שבוע לפני התחרות נקרה שבוע מנוחה (taper). המטרה היא לתת לגוף להתאושש, להרגע, אבל לא להחלש. אחרי הריצה הארוכה האחרונה לפני המרתון של ה26 ק"מ שבוע שעבר, כל מה שנשאר זה לחכות. ריצונת של 10 ק"מ פה, 7 ק"מ בלי שעון דופק ובלי שעון קצב היום בבוקר, עוד חצי שעה מחר. איזשהו איזון בין לא לעשות כלום ולא לעשות יותר מדי. להשאיר את הגוף חם אבל לא עייף.

אני רוצה להגיע לתחרות חזק, בטוח בעצמי. אני מתאמן קשה והרבה, מגיע לשיאים חדשים, ויודע שאני חזק ובכושר. אבל שבוע לפני התחרות, כשנכנסים למנוחה.. משהו משתנה. שבוע שכמעט לא עושים בו כלום.. הגוף מרגיש כבד.. אני יודע שהרבה לא ישתנה לרעה בשבוע (במיוחד שמתאמנים קצת, ולא מפסיקים לגמרי), אבל בכל זאת – משהו לא מרגיש מחובר.. יש חשש, והוא מתגבר.

כאן נכנס האימון הפסיכולוגי לפעולה. כל משפטי השיכנוע העצמי הופכים תקפים ורצויים יותר..  "לא לחשוב על חולשה", או "להזכר שאתה בכושר", וכו'. לנסות להשתחרר מהפחדים, להצמד למה שאתה ידע ולמי שאתה, ולדעת.. יהיה בסדר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *